Ta mig tillbaks, för länge sen..

Och så var den veckan avklarad, en avklarad vecka tas som en skolvecka. Men det här var mitt lov. Ett lov som jag inte sett skymten av. Har jobbat hela lovet + varenda jävla helg så långt tillbaka att jag inte minns sista helgen som jag var helt ledig. Inte en enda dag ledig och jag ber om att få ledigt imorgon (lördag). Men nejnej, inte alls. Det suger. Mitt liv har definitivt förändrats sen jag blev 18 även fast vissa inte tror det. Jag har helt plötsligt ett ansvar som jag adrig riktigt haft förut. Jag har aldrig tagit ansvar för mina handlingar eller vad jag gör eller ska göra! Och ett jobb, ja du. Jag hinner inte göra nånting. Hinner knappt träffa mina vänner eller rickard heller för den delen. Känns som om det var en evighet sen jag verkligen kunde ha kul med mina vänner. Det är alltid att man måste tänka på att vara hemma den och den tiden för att orka gå upp och jobba. Det var på tok för länge sen man bara kunde skita i det och komma hem när fan man ville. Det hade ingen betydelse om klockan var 10 på kvällen eller halv 5 på morgonen. Man var lika glad ändå. Men nu.... vet jag inte.

Allt går bara för jävla snabbt och snart sitter man där, fast i skiten och bara längtar tillbaka då tiderna var bättre. Mellan 16-18 år. Då var allt frid och fröjd. Förr längtade man bara efter att bli stor, slippa göra som mamma och pappa säger och bara gå sina egna vägar. Nu vill jag vara liten igen, ta mig tillbaka.

Hur som helst, idag har det regnat som bara den, så det vart att sitta inne stor del utav dagen. Var meningen att jag skulle åka till banken och lösa in avyerna så pengarna kommer in på mitt konto istället, och den åka in till stan och handla en canda goose jacka. Men det var ändrade planer. Tror jag gör det på Måndag istället. Så jag pratade lite med Lina istället och så bestämde vi oss för att gå på bio och se High School Musical 3! jag verkligen älskar dom filmerna. Och Zac Efron är farligt snygg, man drunknar in dom där ögonen, nä fy skäms matilda.

Filmen var bra, men jag tycker ändå att ettan och tvåan var bättre, och det vore helt fel om dom gjorde en fyra som det ryktas om. Finns lixom inget att göra det efter. Nu är det bara the end.


Nej men nu ska jag ta och lägga mig i sängen och se på lite tv innan jag ska sova, som sagt, plinkten kallar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0