Bartenderutbildning dag 1,

Helgen har passerat, och jag känner inte för att gå in på detaljer från helgen! den var iaf bra!

Idag drog bartenderkursen igång. Vi började med en genomgång på 2 timmar om olika glas för olika drinkar. Efter det fick vi träna på att hälla fritt och kunna pricka in 1-6 cl efter cut off. Sen avslutade vi med att träna blanda en dry martini, både skaka och blanda. Nu i början kommer vi bara använda vatten, men från och med imorgon kommer vi få blanda en riktig drink, har även fått lära oss om skiktade drinkar. När man lägger på lager. Skit häftigt. Ska även anmäla mig till flairing imorgon, där man lär sig kasta lite flaskor osv, måste testas!

På onsdag kommer första provet, som kommer vara på 20 drinkar, det kommer vara 2 prov i veckan. Förstår inte hur jag ska klara mig haha, jag som inte har pluggat på jag vet inte hur länge! men det ska nog ordna sig, det är riktigt kul.

Bara en i min ålder på kursen, resten är rätt så mycket äldre. Eller ah, nån är 22,25&26. Sen var det även nån retarded 40plusare. Kändes som att han kanske hade kommit lite fel, vem kommer vilja anställa honom? ingen!

Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig, är helt slut efter den här dagen.

PUSSPUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0