Egypten**

Nu är man hemma i kalla Sverige igen, gick från 30-35 grader till minusgrader. Det är kallt och min bränna är redan påväg o sticka. Brände mig som fan i början, men det stoppade inte mig från att sola. Mådde dock rätt beiget i slutet av veckan pga av det.

Fredag 13/3 åkte jag och company iväg till orminge på fest. Det var väl sisådär, kom alla möjliga från skolan så ja^^
Det bar därifrån runt halv 1 kanske och då svängde vi förbi donken i slussen. Vi skulle ha dragit vidare där men jag pallade inte så jag gick hem och la mig. För att den gå upp 3 timmar senare.

LÖRDAG;

Det vart massa knas när planet skulle lyfta och jag fick panik. Allt drog ut på tiden och starten är det värsta. Vi var 45 minuter sena och då hade vi suttit i planet ute på banan nästa hela tiden. Vi lämna kylan och lite över 5 timmar senare var vi där. det var super fint. Deras arlanda var som ett stort tält. Men när man skulle gå igenom tullen blev jag lite nojig. Dom kan ju få så konstiga grejer för sig. Men allt gick bra, och jag blev överlycklig när jag fick mig bagage. Alltid lika rädd att det ska försvinna! XD

Dom hade jätte mycket konstiga ideér för sig, man fick tex inte ta sitt eget bagage till rummet, då skulle som tydligen bli förolämpade? fick vänta i 1½ timme på att dom skulle behaga komma med det.
Det var så mycket med dom där människorna som gjorde att man hellre låg på rummet och sket i att gå ut. Shoppade knappt nånting pga av att dom var så på. Vart man än kommer så är dom på samma sätt. Ska lixom tvinga på en deras skit

Första dagen blev det donken och sen sängen.


-
Vi låg på stranden i stort sett varje dag, annars låg vi vid polen på hotellet. Stranden var helt klart bäst. Vattnet var superfint. Helt blått och man såg bottnen hur långt ut som helst. Alla fiskarna var ett minus så jag låg dessvärre bara o guppade vid kanten.

AJA..
Nu ska jag sätta mig och plugga matte, börjar jobba nästa vecka.. förmodligen i baren på operakällan så det är lite nervöst nu :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0