En vecka senare!

Är nu inne på andra veckan av bartenderutbildningen, det är verkligen superkul. Det är dock ett sånt jävla tempo att man inte hinner göra annat än att egentligen plugga&sova. Det är långa dagar och sen är det prov varannan dag på rätt så mycket olika grejer man lär dig på dagarna. Gäller att vara uppmärksam precis hela tiden, för det man missar kommer på proven. Och man får max ha 1½drink fel, därefter är man underkänd om måste skirva om! Men tack och lov har jag klarat mig, hittills det vill säga. Nu på torsdag kommer ett av dom största proven som vi kommer ha. Ska lära mig lite över 60 st drinkar, det jobbiga är att det är så mycket om kretasar kring en drink, det är liksom kategori, glas, uppbyggnad, garnityr, ingredienser och så namnet förstås. Lätt att blanda ihop dom.

Imorgon blir det ölskola, och på onsdag är det studiebesök. Vart vet jag inte än, men det är nån snubbe som ska prata om historian bakom allt. Jag kommer vara bäst när jag kommer ut på praktik.

Nu är det supermånga drinkar som jag måste beställa när jag är ute, sätta dom där amatörerna på plats ;). Försökte beställa en "Slow comfortable screw up against the wall with a kiss" någon som visste vad det var för något?.. nej! haha, DAAAH! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0