Uppdatering från andra sidan jordklotet.

Andra dagen i Sidney avklarad, det är galet varmt här.. Ungefär 25-30 grader i skuggan. Igår låg vi ett par timmar på Bondi beach, och det var lika underbart som det ser ut på tv. Jag älskade det, dock var det så mycket vågor att man fick bada på en yta på typ 30 meter eller något. Idag har det vart molnigt så vi har gått runt i olika köpcentrum och shoppat lite. Fick med mig två klänningar, varav en långklänning som jag så länge har letat efter.

Vi har tänkt ta tunnelbanan in till stan för att kolla på sidneys operahus och OS arenan någon dag. Vi tar nämligen flyget igen på tisdag och då vidare till Guldkusten. Vi har inte hittat ngt boende än, men det ska nog inte vara så jätte svårt, annars blir det att ta in på hotell några dagar för att spara oss lite tid.

Det här hostlet var inte det bästa man kunde tänka sig, rummen är hur små som helst så våran yta är täckt utav 4 stora resväskor. Och frukosten, ojoj.. ett rop på hjälp alltså. Dom äter vidbrända smörgåsar med sylt och jordnötssmör eller flingor med sylt och lite mjölk. Så den kändes väl sådär *gratis frukost* hmmm...

Men nu ska jag gå ner och duscha så ska vi iväg och äta glass. man får tydligen välja själv vad man vill ha i glassen, typ kaka osv. Lät rätt spännande för ett glassmonster som jag.

Hoppas ni har det bra hemma i kylan. Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0