you make me smile..

Dålig uppdatering, jag vet! Men har inte haft någon lust att skriva, vi alla har nog varit lite oroliga när det gäller den här översvämningen som har gjort så att större delen utav Queensland faktiskt ligger under vatten nu. Vi har nog inte riktigt förstått hur stort det egentligen är, men när vi fick veta att invånarna i Brisbane vart tvunga att evakueras för att yttligare en flodvåg var påväg slog det fasen slint i huvudet. Jag ville bara härifrån, nu är det lungt..När man pratat om det med folket här så är dom inte det minsta oroliga, så det finns nog ingen anledning till panik. Vi har haft fint väder idag så vi har legat ute vid poolen och schteekt.

Nu på kvällskvisten gick jag och josefin till ett litet mysigt café och tog en varsin milkshake, hur god som helst. Hur sugen man än var på glass så fick det vara, drygt 50 dagar innan vi ska äta godis/glass eller annat onyttigt igen.. Känner bara hur det vattnas i munnen när man går förbi cold rock, världens godaste glasshus. Eller pizzerierna, dom har så dundergoda pizzor här.. Brukar inte gilla pizza i Sverige, men gud så gott med en pizza.

Mums på detta inlägg, men nu ska jag nog bädda ner mig snart. Imorgon fortsätter vårat jobbletande som för tillfället känns så lååångt borta. Efter allt det här med översvämningarna känns det inte som att surfers Paradise eller Broadbeach är dom första ställerna för turisterna att åka till, mindre turister = mindre jobb... hmm logiskt!

PUSS PÅ ER, hoppas ni har det bra där hemma.

Det tar år och dar att ladda upp bilder med vårt internet, alla bilder finns att hitta på FAAACEBOOK! ta er en titt vettja..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0